رییس سازمان حمل و نقل شهر بهارستان گفت:

سیستم حمل و نقل شهری بستر مناسبی برای فرهنگ سازی مسائل اجتماعی است

به گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل بهارستان، مجتبی صنعتگر ریاست این سازمان  با حضور خود در دومین جلسه کمیته بانوان شورای اسلامی گزارشی از عملکرد این سازمان طی تغییر مدیریت جدید ارائه کرد و مقتدر، صبور و منطقی پاسخگوی کلیه ی نقدها و نظرات بود.

وی با قول اینکه خانواده بزرگ سازمان حمل و نقل برای پیشرفت شهر بهارستان و ارتقای خدمات رسانی به مردم فهیم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد، گفت: پیشنهادات و انتقادات را با گوش جان پذیرا هستیم و موارد را به منظور پیگیری و بررسی بیشتر یادداشت کردم و در جلسات بعدی گزارش کار ارائه خواهد شد.

به گفته ی رییس سازمان حمل و نقل بهارستان: مواردحمل و نقل بیشتر به حرف و نقل معروف است ، زیرا دوستان چیزی که انتظار دارند را همیشه پیگیر هستند اما از کم و کیف درون کار، مشکلات و هزینه ها بی اطلاع هستند .

مجتبی صنعتگر با اشاره و قیاس زمان تحویل گرفتن مسولیت در این سازمان و زمان حال ، توضیح داد: ۳ ماه حقوق و بیمه کلیه ی پرسنل معوق بود و جمع هزینه های آن به ۱ میلیارد تومان می رسید که با مساعدت شهردار و ریاست و اعضای محترم شورای شهر این بدهی تسویه شد و هم اکنون که با شما صحبت میکنم بدهی به پرسنل و بیمه تامین اجتماعی نداریم.

وی افزود: زمانی که بنده این مسولیت را پذیرفتم، طبق بررسی ظرفیت ها مطلع شدیم که ناوگان اتوبوسرانی شهر بهارستان ۵۲ دستگاه اتوبوس دارد که از این تعداد ۱ دستگاه فروخته شده است، ۱ دستگاه اسقاطی است، ۱ دستگاه تبدیل به اتوبوس شهروندی و کتابخانه شده است، ۲ دستگاه سرویس مدرسه و تعدادی هم در تعمیرگاه بوده است که به دلیل عدم تامین قطعات ۳۴ دستگاه فعال در ایام اسفندماه داشتیم و در این مدت پیگیر بوده ایم که تعداد اتوبوس های متوقف به لحاظ فنی کاهش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

ریاست سازمان حمل و نقل شهرداری شهر بهارستان ادامه داد: از ۱۶ دستگاه خراب ناوگان حمل و نقل، ۶ دستگاه خواب کامل بود و  بالغ بر ۸۰ میلیون تومان هزینه بازگردانی مجدد آنها شد، درخواست ها و استقبال مردم از سیستم ناوگان اتوبوسرانی خوب است .

وی اذعان کرد: هم چنین در روزهای پایانی سال ۹۷ با تعاملاتی که با مجموعه حمل و نقل اصفهان داشتیم توانستیم ۵ دستگاه اتوبوس به صورت امانی به ناوگان اضافه کنیم و کیفیت خدمات دهی به مردم را بیشتر کنیم و هم چنین آمار مسافران ایستاده در طول مسیر به حداقل رسید ، اگر این تعداد اتوبوس را به خط اضافه نمی شد قطعا نارضایتی مردم را به دنبال داشت و این نارضایتی به حق است زیرا ناشی از کاهش ایمنی، خستگی مسافران در طول مسیر براثر ایستادن و ازدحام جمعیت و اصطحکاک خودروهای ناوگان است، اکنون با این تعداد اتوبوس ۴۰ درصد زمان سر فاصله ایستگاه ها کم شده است و امیدواریم کاملا این مشکل مرتفع شود .

مجتبی صنعتگر با اشاره به اینکه اسناد مالی سازمان حمل و نقل شهری به روز شده است تصریح کرد: زمانی که مسولیت را پذیرفتم  اسناد مالی سازمان به روز نبود به طوری که ۱۲۰۰ سند مالی ثبت نشده با دیون ثبتی در حدود بالغ بر ۲ میلیارد تومان وجود داشت، که با عدم مدیریت و نظارت بنا به دلایلی سند های مالی ثبت نشده بودند و سازمان بدهی زیادی داشت اما مشخص نبود ، به همین دلیل گزارشات ضد نقیض از این سیستم به بیرون از مجموعه درز می شد و زمینه ایجاد گمانه زنی و شُبه را برای همه ایجاد شده بود ، در ایام عید نوروز شیفت کاری گذاشتیم و سندهای مالی کاملا به روز شد .

ریاست سازمان حمل و نقل شهرداری شهر گفت: مساله دیگر اینکه برخی شهروندان از رانندگان مبتلا به اعتیاد معترض بودند، متاسفانه این مساله واقعیت دارد،بین ۱ تا ۷ بار تست اعتیاد مواد مخدر و روان گردان سنتی و صنعتی از رانندگان گرفته شد، و رانندگان معتاد شناسایی شدند و متاسفانه نتایج تست ها مثبت بود ، چند روزی به ایشان فرصت داده شد تا ترک کنند و امروز که با شما گفتگو می کنم مجدد به آغوش خانواده حمل و نقل بازگشته اند و در ناوگان مجدد فعال شدند ، شیرینی پاک شدنشان نیز در این ۱۸ نبودشان، حقوق شامل حالشان می شود ،زیرا برای ما آرامش داخلی خانواده همکارانمان مهم و مدنظر است .

وی اضافه کرد: البته تعداد محدودی از همکاران نتوانستند سر وقت مشخص با قید دو فوریت برای ترک اقدام کنند و این مساله زمان دار شده است، با توجه به اینکه حمل و نقل موقعیت حساسی است و جان مردم ارتباط دارد ، لذا این اشخاص در سایر بخش های خدماتی شهرداری به کار مشغول شدند تا رویه درمان تکمیل شود ، این مساله تبعات زیادی برای بنده داشت ولی چون جان مردم برای من ارزش بیشتری دارد این تبعات را به جان خریدم، هم چنین لازم است اعلام کنم که رانندگان اتوبوس های شهری نزدیک به ۱۰۰ نفر هستند و از اول فرودین امسال لباس های فرم متحد الشکل تحویل گرفتند.

مجتبی صنعتگر با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه تاثیر بسزایی در واحدهای حمل و نقل در کل کشور گذاشته است خاطر نشان کرد: در واقع باید گفت حمل و نقل کشور بیمار است، افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی نرخ قطعات اتوبوس گواه این صحبت است ، قطعه ای که به صورت اعتباری در بازه ی ۳ الی ۴ ماه قبلا میخریدیم در بازار امروز باید نقدی و به آخرین نرخ بازار خرید کنیم ، متاسفانه سقف هزینه ای که به عنوان بلیط تعیین شده است و حمایت هایی که باید صورت بگیرد جوابگو نیست، زیرا از سوی دولت فعلی یارانه های این بخش پرداخت نشده است .

وی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های برادرانه مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان، تصریح کرد: پرسنل سازمان حمل و نقل شهری بهارستان و مردم شریف این شهر از دغدغه مندی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان “دکتر قدرت افتخاری” که اولویت کاری ایشان خدمت رسانی با کیفیت و همراه رضایتمندی مردمی است کمال تشکر را از ایشان دارند .

ایشان در روزهای پایانی سال ۹۷ طی حرکت اورژانسی ۵ دستگاه اتوبوس به صورت امانی به ناوگان سازمان حمل و نقل بهارستان بدون دریافت اجاره در اختیارمان گذاشتند، به منظور افزایش کیفیت خدمات دهی به مردم  و هم چنین آمار مسافران ایستاده در طول مسیر به حداقل برسانیم.

وی در پاسخ به گرم بودن هوا و کولردار نبودن برخی اتوبوس ها گفت: از کل اتوبوس های فعال در ناوگان که  ۵۵ دستگاه فعلی است ،۴۲ دستگاه کولر دار هستند که تا چند روز آینده مساله سرمایش اتوبوسها حل خواهد شد، البته اتوبوسهای خط های داخلی و  ۵ دستگاه اتوبوس امانی فاقد کولر هستند و امکان نصب کولر در اتوبوس وجود ندارد ، هم چنین گفته شده که در برخی اتوبوس ها کولر روشن نمی شود و راننده دلیل آن را عدم نقدینگی سازمان  برای راه اندازی کولر اعلام کرده است ، بنده صراحتا این مساله را تکذیب می کنم زیرا کولرها سرویس شده اند و مشکلی ندارند ، از مردم فهیم می خواهم ، سخن یک راننده را به کل مجموعه نسبت ندهند .

مجتبی صنعتگر در پاسخ به نظافت اتوبوس ها توضیح داد، و اظهار کرد: برخی اتوبوس ها نزدیک به دوسال است که نظافت داخلی دقیق انجام نشده است ، برای رفع این مشکل نیز روزانه ۲ دستگاه اتوبوس از خط متوقف می شود و بین ۸ تا ۹ ساعت نظافت آن زمان می برد ، اگر بیش از این اتوبوس متوقف کنیم در ناوگان و سر فاصله ها دچار خلل می شویم .

رییس سازمان حمل و نقل بهارستان در پاسخ به نقد اخلاق رانندگان اتوبوس ها و تاکسی ها گفت: اخلاق برخی رانندگان سازمان مناسب نیست و بنده نیز قبول دارم چند جلسه ای برای رانندگان جلسه گذاشتیم و صحبت کردیم وهم چنین از معاونت فرهنگی شهرداری نیز درخواست کردیم برنامه های در این زمینه برای خانواده حمل و نقل برنامه ریزی کنند.

وی در پاسخ به اینکه در روزهای تعطیل اتوبوس ها و تاکسی ها در سطح شهر کم هستند و سرویس  دهی پاسخگوی نیز مردم نیست تصریح کرد: اتوبوسرانی در روزهای تعطیل با ۵۰ درصد ظرفیت خود خدمات دهی انجام می دهد زیرا سرویس متناسب با تعداد مسافر تامین می شود، هم چنین در زمینه تاکسی های گردشی و خطی با نقد شما موافق هستم و برای حل این مشکل با نماینده تاکسیرانی اخیرا جلساتی داشته ایم و آخرین تذکرات و نقدها اعلام شده است و در صورت تکرار برخورد خواهد شد و با کسی تعارف نداریم .

مجتبی صنعتگر در خصوص خرابی و تعمیر اتوبوس ها نیز توضیح داد: هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس ۲ و نیم میلیارد تومان است ، درگذشته ۴۰۰ میلیون تومان بوده است و بودجه ۴ تا ۵ میلیارد بوده است ، امکان خرید اتوبوس بوده است ،اما خریدی انجام نشده یا محدود بوده است ، سازمان حمل و نقل هر ماه ۴۰۰ میلیون تومان از شهرداری دریافت می کند، ۳۶۰ میلیون تومان هم درآمد داریم .که ۷۲۰ میلیون صرف حقوق و بیمه خانواده حمل و نقل می شود، ۹۰ میلیون صرف خرید سوخت ، و ماهیانه ۵ الی ۶ میلیون به صورت میانگین هزینه تعمیرات یک دستگاه اتوبوس است ،که در شرایط غیر عادی ماهیانه ۳۰۰ تا۴۰۰ میلیون بدهی هم اضافه می شود ،لازم است توضیح دهم که وقتی اتوبوس ها تعمیر می شوند و آماده استفاده هستند نمی توان گفت تا یک ماه آینده مشکلی نخواهند داشت، اتوبوس ها روزانه نیاز به سرویس جنرال دارند و در طول روز نیز بازدید و نظارت روزانه می شوند ، و در فصول گرم تعمیرات به میزان ۶۰ درصد افزایش می یابد .

وی با اشاره به اینکه سیستم حمل و نقل شهری بستر مناسبی برای فرهنگ سازی خیلی از مسائل برای مردم است ، و البته برای جذب سرمایه گذارها در بخش خصوصی ، برای استفاده از این ظرفیت طرح هایی را در دست اقدام داریم ، به دنبال فعالیت های فرهنگی تربیتی موثر هستیم و از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز استفاده کرده ایم به طوری که چند هفته ای است برای برقراری ارتباط دو سویه بین مردم و سازمان مسابقاتی را برگزار کرده ایم و هفتگی ۴ برنده داریم، جوایز با هماهنگی و مصوبه هییت مدیره از طریق سازمان حمل و نقل تامین می شود، سعی کرده ایم با هدف تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی باشد لذا از کارت های شهروندی استفاده می کنیم، طرح هایی برای تبلیغات ، کمیته فرهنگ شهروندی و جذب سرمایه گذار مدنظر داریم که به زودی اجرایی خواهند شد .

انتهای پیام/

 


لینک کوتاه مطلب: http://www.bpto.ir/?p=3511

پاسخی بگذارید

تشخیص انسان و ربات *